tirsdag 24. februar 2009

BØNN


'Bønn kan tilintetgjøre fiendens makt og onde krefter. Bønn kan bygge Guds rike. Dette har alltid vært Guds hensikt.'
- Lester Sumrall

'Vær ikke bekymret for noe, men la i alle ting deres bønneemner komme fram for Gud i bønn og påkallelse med takksigelse. Og Guds fred som overgår all forstand, skal bevare deres hjerter og deres tanker i Kristus Jesus.'
- Filipperne 4,6-7

'Jabes påkalte Israels Gud og sa: "Å, om Du bare ville velsigne meg og utvide grensene mine! Må Din hånd være med meg, og må Du holde meg borte fra ondt, så jeg ikke blir årsak til smerte!" Så gav Gud ham det han bad om.'
- 1.Krøn. 4,9-10

'Bønn virker i livene til dem som har gitt Gud rene, rettferdige kar den den Hellige Ånd kan bo, renset for egoisme og egenrettferdighet. Det er gjennom slike menneskers liv - der materielle goder ikke lenger står i fokus, og det åndelige livet kommer i første rekke, at Gud velger å vise Sin ubegrensede kraft.'
- Lester Sumrall

'Men hvis noen av dere mangler visdom, skal han be til Gud, Han som gir alle, rikelig og uten å anklage, og den skal bli gitt ham. Men han må be i tro, uten å tvile, for den som tviler, er lik en bølge på havet, som blir drevet og kastet av vinden.'
- Jakobs brev 1,5-6

'Men du, når du ber, gå inn i lønnkammeret ditt! Og når du har lukket døren din, skal du be til din Far som er i det skjulte. Og din Far som ser i det skjulte, skal lønne deg åpenlyst.'
- Matteus 6,6



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar