torsdag 12. mars 2009

FRI I KRISTUS!


'Hvor mange kristne er det ikke som går omkring med følelsen av at vi lever vårt liv på jorden "på prøve", og at himmelfarten til syvende og sist avhenger av hvordan vi har klart oss her i livet! Jeg har gode nyheter til deg! Det var overhodet ikke dette Jesus lærte oss. '
- Johnny Foglander

'For Jeg vet hvilke tanker Jeg tenker om dere, sier Herren, tanker til fred og ikke til noe ondt. Jeg vil gi dere framtid og håp. Da skal dere påkalle Meg og gå av sted og be til Meg, og Jeg skal høre på dere. Dere skal søke Meg og finne Meg, når dere søker Meg av hele deres hjerte.'
- Jeremia 29,11-13


'For dere er alle Guds barn ved troen på Kristus Jesus. For så mange av dere som ble døpt til Kristus, har ikledd dere Kristus. Her er verken jøde eller greker, verken slave eller fri, verken mann eller kvinne. For dere er alle èn i Kristus Jesus.'
- Galaterbrevet 3,26-28



'En tydelig forandring man ser hos nyfrelste, er at de vil behage Gud og gjøre Hans vilje. Jeg husker da jeg selv ble frelst. Til da hadde jeg aldri tenkt tanken å behage Gud, men etter den nye fødselen var denne indre lengselen så sterkt til stede. Hvor mange nyfrelste er det ikke som opplever fortvilelse når deres kjød fører dem til synd. Det er enormt nedbrytende å oppleve at man stadig kommer til kort. Etter en stund blir man som oftest ganske tilgjengelig for djevelens løgner om at Gud har noe imot en, for det føles virkelig slik. Det er en løgn, og du har blitt lurt inn i den.'
- Johnny Foglander


'Hvem vil komme med anklage mot Guds utvalgte? Det er Gud som rettferdiggjør. Hvem er den som fordømmer? Det er Kristus som døde, ja, mer enn det, som også er oppstått, som også sitter ved Guds høyre hånd, og som også går i forbønn for oss.'
- Romerbrevet 8, 33-34, mine uthevelser

'Identifiser deg med Kristus. Hold fast på det du har fått høre om det Jesus har gjort for deg, selv om du ikke "føler" deg så rettferdig. Når de brennende pilene kommer mot ditt sinn, så legg ikke på mer ved gjennom å reagere med frykt. Du trenger ikke være redd! Jesus bor i deg, og Han er større enn han som er i verden. Dessuten kan Han forstå hvordan du opplever situasjonen, for Han har selv vært fristet på alle måter.'
- Johnny Foglander

'Det er Guds rettferdighet ved tro på Jesus Kristus, til alle og over alle som tror. For det er ingen forskjell,'
- Romerbrevet 3,22, mine uthevelser

'Da vi altså er blitt rettferdiggjort av tro, har vi fred med Gud ved vår Herre Jesus Kristus'
- Romerbrevet 5,1, min uthevelse

'Bli i Meg, så blir Jeg i dere. Slik som grenen ikke kan bære frukt av seg selv, uten at den blir i vintreet, slik kan heller ikke dere bære frukt, uten at dere blir i Meg. Jeg er vintreet, dere er grenene. Den som blir i Meg og Jeg i ham, bærer mye frukt. For uten Meg kan dere slett ikke gjøre noe.'


- Johannes 15,4-5


'For jeg er overbevist om at verken død eller liv, verken engler eller myndigheter eller makter, verken det som er nå eller det som skal komme, verken høyde eller dybde eller noen annen skapning skal være i stand til å skille oss fra Guds kjærlighet, den som er i Kristus Jesus, vår Herre.'


- Romerbrevet 8, 38-39

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar