fredag 6. mars 2009

NYTT LIV


'Overbevisningen om at Jesus er Gud bygges ikke på følelser, men på lydighet mot Ham. For det er gjennom lydighet vi virkelig forstår hvem Gud er og vokser i kjennskap til Ham.'
- Rebecca M.Pippert

'Omvendelse er langt mer enn en sterk, psykologisk, følelsesmessig indre opplevelse. Bibelen legger vekt på en ny livskurs med troskap mot en ny Herre og nye forpliktelser som skaper et nytt samfunn. Det innebærer en gjennomgripende forandring av hele livet og av alle relasjoner. Fellesskap med Kristus innebærer å forholde seg til det Kristus vil med historien.'
- Jim Wallis

' Derfor, om noen er i Kristus, er han en ny skapning. Det gamle er forbi. Se, alt er blitt nytt.'
- 2.Korinterbrev 5,17

'Å bli kristen betyr å utlevere hele sitt liv til Kristus. Gud kaller oss til et hellig liv. Det betyr at penger og tid stilles til Guds posisjon og at vi er aktive i vår omsorg for medmennesker.'
- Rebecca M. Pippert

'En sann Jesu disippel gjør som Han gjorde - er lydig mot Guds vilje. Når Jesus kalte mennesker til lydighet, stilte Han dem til ansvar for Gud for at de skulle begynne å leve for Ham, etter Hans vilje.'
- Rebecca M.Pippert

'Slik skal også dere regne dere som døde for synden, men levende for Gud i Kristus Jesus, vår Herre.'
- Romerne 6,11


' De mange misgjerninger er for mektige for meg, men Du gir soning for alle våre overtredelser.'
- Salme 65,4

'Derfor er det da ingen fordømmelse for dem som er i Kristus Jesus.'
- Romerne 8,1a

'Tilbedelse er hvordan du beskriver med ditt liv hva som er viktig for deg.'
- John Henry Njøsen


'Overgivelse er tilbedelsens kjerne. Gud vil ha livet ditt - alt sammen. 95 prosent er ikke nok. Hvis Gud skal få gjort sitt dypeste verk i deg, må det begynne med dette. Sett Jesus Kristus på førersetet i livet ditt og ta hendene bort fra rattet. Vær ikke redd. Ingenting som er under Hans kontroll kan noensinne komme ut av kontroll. Når du mestres av Kristus, greier du hva som helst.'
- Rick Warren





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar